Keresőoptimalizálás jelentése

havi díjas keresőoptimalizálás
havi díjas keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás jelentése: mi is az a SEO? 

A SEO a „Search Engine Optimization” rövidítése, amely az ingyenes, organikus, szerkesztői vagy természetes keresési eredményekből származó forgalom megszerzésének folyamata a keresőmotorokban. Célja, hogy javítsa webhelye pozícióját a keresési eredményoldalakon (SERP-k). Ne feledje, minél magasabban szerepel a webhely a listán, annál többen fogják látni.

Van egy nagyszerű grafikát Rand Fiskin, a Moz társalapítója, amely Maslow szükségletek hierarchiájának piramisából származik. Fishkin Van egy nagyszerű grafikát Rand Fiskin, a Moz társalapítója, amely Maslow szükségletek hierarchiájának piramisából származik. Fishkin „Mozlow-féle SEO-szükségletek hierarchiája” azt vizsgálja, hogy az emberek hogyan hajtsák végre a SEO-t.azt vizsgálja, hogy az emberek hogyan hajtsák végre a SEO-t. 

Legfontosabb tipp: A SEO már nem korlátozódik az olyan keresőmotorokra, mint a Google vagy a Bing. Ez fontos az olyan közösségi hálózatok számára is, mint a YouTube és a TikTok, mivel az emberek a közösségi médiát keresik információszerzés céljából. 

Mi a SEO három pillére?

Keresőoptimalizálás jelentése: Digitális marketingszakemberként alapvető készség, hogy tudja, hogyan találja meg márkáját, webhelyét vagy cégét a keresők, és a SEO fejlődésének megértése az üzleti verseny élén tarthatja. 

Míg a SEO gyakran kis mértékben változik, a legfontosabb alapelvei nem. A SEO-t három alapvető összetevőre vagy pillérre bonthatjuk, amelyeket ismernie kell – és rendszeresen kell cselekednie:

Technikai optimalizálás: A technikai optimalizálás olyan tevékenységek végrehajtásának folyamata a webhelyen, amelyek célja a SEO javítása, de nem kapcsolódnak a tartalomhoz. Ez gyakran a színfalak mögött történik. A technikai optimalizálás egyszerű példája a webhelytérkép elküldése a Google-nak. 

Oldalon belüli optimalizálás:  Az On-Page optimalizálás az a folyamat, amely biztosítja, hogy a webhelyen található tartalom releváns legyen, és kiváló felhasználói élményt nyújtson. Ez magában foglalja a megfelelő kulcsszavak megcélzását a tartalomban, és megtehető olyan tartalomkezelő rendszeren keresztül, mint a WordPress, Wix, Drupal, Joomla, Magento vagy Shopify.

Oldalon kívüli optimalizálás: Az oldalon kívüli optimalizálás az a folyamat, amely a webhelyen kívüli tevékenységek révén javítja webhelye keresőmotorjaiban elfoglalt helyét. Ezt nagyrészt a jó minőségű backlinkek vezérlik , amelyek hozzájárulnak a webhely hírnevének építéséhez. 

Fizetett keresés vs. organikus keresés – a különbségek és a hasonlóságok 

Keresőoptimalizálás jelentése: Kezdettől fogva fontos, hogy megértse a különbségeket és a hasonlóságokat a keresőoptimalizálás szinonimájaként működő organikus, természetes keresés és a fizetett keresés között. 

Mi a különbség a fizetett és az organikus keresés között?

Öt fő különbség van a fizetett és az organikus keresés között. Nézzük meg mindegyiket. 

Pozíció

Az első különbség az, hogy a fizetett keresési eredmények a keresőmotorok eredményoldalának tetején, az organikus találatok pedig alattuk jelennek meg.

Íme egy példa a „legjobb vizes palack” keresésre. A fizetett hirdetések vagy szponzorált bejegyzések képként jelennek meg, míg az organikus eredmények alatta láthatók. 

Vizes palack SEO keresés

Ne feledje, hogy a Google Search Generative Experience (SGE) folyamatosan megváltoztatja a vizuális hirdetéseket az AI használatával. Ezért fontos, hogy lépést tartson a SEO tevékenységeivel kapcsolatos fejleményekben.  

Idő

Egy másik lényeges különbség a fizetett és az organikus keresés között az idő. A fizetett kereséssel gyorsan kaphat eredményeket, míg az organikus kereséssel a találatok több időt vesznek igénybe – gyakran heteket, hónapokat, sőt éveket is. Tehát a közép- és hosszú távon az organikus kereséssel kell foglalkoznia.

Fizetés

Ahogy a neve is sugallja, a fizetett keresési forgalomért kell fizetni, kattintásonkénti fizetéssel (PPC) kattintásonkénti költség (CPC) alapon. 

Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal díjat kell fizetnie, amikor egy felhasználó a hirdetésére kattint. Tehát ahelyett, hogy webhelye organikus forgalmára hagyatkozna, forgalmát úgy vásárolja meg oldala számára, hogy fizet a Google-nak, hogy megjelenítse hirdetését, amikor a látogató az Ön kulcsszavára keres. 

Az organikus kereséshez a forgalom ingyenes, bár ehhez erőforrás- és időbefektetésre van szükség.

ROI

A befektetés megtérülése (ROI) szempontjából sokkal könnyebb mérni a fizetett keresést. Ennek részben az az oka, hogy a Google több kulcsszóadatot biztosít, amelyeket a Google Analytics ( GA4 ) segítségével rögzíthet . 

Fizetett keresés esetén azonban a ROI stagnálhat vagy csökkenhet az idő múlásával. Az organikus keresésnél a ROI-t kicsit nehezebb mérni, de az idő múlásával gyakran javul. Hosszú távon az organikus keresés nagyon jó befektetési megtérülést kínál.

A forgalom részesedése

Ami a forgalom megosztását illeti, a BrightEdge kutatása megállapította, hogy az organikus keresés a webhely teljes forgalmának 53%-áért felelős, szemben a fizetett 15%-kal. Tehát a kattintások oroszlánrésze valójában az organikus eredményekre irányul.

Nem minden a különbségeken múlik – a fizetett és az organikus keresés között is vannak hasonlóságok:

Kulcsszókutatás: Keresőmotort használ fizetett és organikus kereséshez is, és mindkettőhöz kulcsszó megadása szükséges. Tehát kulcsszókutatást kell végeznie az organikus és a fizetett kereséshez.

Céloldalak: Mindkét típusú keresés megköveteli, hogy nagyszerű céloldalakat hozzon létre. SEO esetén a céloldalnak kapcsolódnia kell a webhelyéhez. Fizetett keresés esetén ez lehet pontosan ugyanaz a céloldal, amelyet az organikus kereséshez használ, vagy lehet egy teljesen különálló oldal, amely a webhelyén található.

Forgalom: A forgalom generálása a fizetett és az organikus keresés egyik fő célja. A legfontosabb, hogy mind a fizetett, mind az organikus keresési forgalom magában foglalja a felhasználói szándékot. Vagyis valaki kérdést tesz fel a Google-nak, vagy információt keres – aktív gondolkodásmódban van, és ennek eredményeként nagyobb valószínűséggel cselekszik, ha megtalálja ezt az információt.

Keresőoptimalizálás jelentése

A keresőmotorokat akkor használják az emberek, amikor kérdésük van, és az interneten keresik a választ. 

A keresőmotor-algoritmusok olyan számítógépes programok, amelyek nyomokat keresnek, hogy a keresőknek pontosan a keresett találatokat adják. A keresőmotorok algoritmusokra támaszkodva keresik meg a weboldalakat, és döntik el, hogy az adott kulcsszóra melyiket rangsorolják. Ne feledje, hogy a kereséshez közösségi média algoritmusokat is figyelembe kell venni.

A keresőmotorok működésének három lépése van: feltérképezés, indexelés és rangsorolás.

1. lépés: Keresőmotor feltérképezése

Az első lépés a feltérképezés. A keresőmotorok webrobotokat küldenek, hogy új oldalakat találjanak, és információkat rögzítsenek róluk. Ezeket a webrobotokat néha „póknak”, „robotoknak” vagy Googlebotoknak nevezzük. 

Céljuk, hogy új weboldalakat fedezzenek fel, és rendszeresen ellenőrizzék a korábban meglátogatott oldalak tartalmát, hogy lássák, változtak-e vagy frissültek-e.

A keresőmotorok a már felfedezett linkek követésével térképeznek fel weboldalakat. Tehát ha van egy blogja, amely a kezdőlapjáról hivatkozik rá, amikor egy keresőmotor feltérképezi a kezdőlapját, akkor egy másik linket keres, és követheti az új blogbejegyzésére mutató hivatkozást.

2. lépés: Keresőmotor-indexelés

A második lépés az indexelés. Az indexelés az, amikor a keresőmotor eldönti, hogy használni fogja-e az általa feltérképezett tartalmat. Ha egy feltérképezett weboldalt egy keresőmotor megfelelőnek ítél, akkor az felkerül az indexébe. 

Ezt az indexet a végső rangsorolási szakaszban használják. Amikor egy weboldalt vagy tartalomrészt indexelnek, a rendszer iktatja és egy adatbázisban tárolja, ahol később visszakereshető. A legtöbb egyedi és értékes tartalmat kínáló weboldal az indexbe kerül. Előfordulhat, hogy egy weboldal nem kerül be az indexbe, ha:

  • A tartalom duplikáltnak minősül
  • A tartalom alacsony értékűnek vagy spamnek minősül
  • Nem lehetett értelmezni
  • Az oldal vagy a domain nem tartalmaz bejövő hivatkozásokat

Legfontosabb tipp: Indexelt oldalait úgy ellenőrizheti, hogy beírja a keresősávba a „site:példadomain.com” kifejezést (lásd lenti példánkat). Ez megmutatja a Google-on megjelenő oldalakat. Részletesebb jelentésért tekintse meg a Google Search Console „Indexlefedettségi jelentését” . 

Google Search Console webhelykeresés

3. lépés: A keresőmotorok rangsorolása

A harmadik lépés valóban a legfontosabb, ez pedig a rangsorolás. A rangsorolás csak a feltérképezési és indexelési lépések befejezése után történhet. Tehát miután egy keresőmotor feltérképezte és indexelte webhelyét, a webhely rangsorolható.

A keresőmotorok több mint 200 rangsorolási jelet használnak a tartalom rendezésére és rangsorolására, és ezek mindegyike a SEO három pillére alá illeszkedik: a technikai optimalizálás, az oldalon belüli optimalizálás és az oldalon kívüli optimalizálás.

Néhány példa azokra a jelekre, amelyeket a keresőmotorok használnak a weboldalak rangsorolásához:

  • Kulcsszó a címcímkében – A kulcsszó vagy egy szinonimája szerepel-e az oldalon és a címcímkén belül
  • Betöltési sebesség – A weboldal gyorsan betöltődik-e és mobilbarát-e
  • Webhely hírneve – A weboldal és a webhely jó hírűnek számít-e a keresett témában
  • Visszamutató hivatkozások – a weboldalra mutató linkek mennyisége és minősége
  • Tartalom minősége és relevanciája – A tartalom értékes és releváns a webhely célközönsége számára?
  • Mobilbarát oldal – Az oldalak, a tartalom és a képek mobilra vannak optimalizálva?  

Ha ügynökségi támogatást keres a SEO, tartalommarketing és fizetős média területén, vegye fel a kapcsolatot  az onlineugynokseg.hu-val.

Hogyan rendezi és rangsorolja a Google a keresési eredményeket?

Keresőoptimalizálás jelentése: A Google algoritmusok gyűjteménye, például a Hummingbird, a Panda és a RankBrain, amelyek felelősek a keresőmotorok eredményeinek sorrendjének és rangsorolásának eldöntéséért. 

A RankBrain gépi tanuláson alapuló algoritmus a Hummingbirdre épül, és a következők szerint működik:

  • Ha a RankBrain olyan szót vagy kifejezést lát, amelyet nem ismer, mesterséges intelligenciát használ, hogy jobban megértse azáltal, hogy szóvektorokon keresztül kapcsolja össze hasonló keresési lekérdezésekkel – más szóval megérti a „keresési szándékot”.
  • Lehetővé teszi a Google számára, hogy megértse ezeket a lekérdezéseket azáltal, hogy a kulcsszavakat ismert témákká és fogalmakká alakítja, ami azt jelenti, hogy jobb keresőmotor-eredményeket biztosíthat – még akkor is, ha a lekérdezések szokatlanok.
  • Ahelyett, hogy a legjobb kulcsszóra optimalizált eredményt próbálná elérni, a RankBrain azokat a webhelyeket jutalmazza, amelyek a felhasználók elégedettségét biztosítják (ezt mérik), és azt az eredményt adják vissza, amelyet a felhasználó elvár.

A rangsoroláshoz vegye figyelembe a Google EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness és Trustworthiness) keretrendszerét is, amely lehet, hogy nem rangsorolási tényező, de a keresési minőségértékelési irányelvek összetevője.

Legfontosabb tipp: További figyelembe veendő technológiák a Google Multitask Unified Model (MUM) és az AI-chatbot Google Bard (jelenleg Gemini néven).

Hogyan hozhatja ki a legtöbbet a RankBrainből

A jó SEO stratégia az, ha optimalizálja webhelyét a felhasználói élmény és elégedettség javítása érdekében, és megpróbálja a legtöbbet kihozni a RankBrain rangsorolási tényezőből.

Ennek leghatékonyabb módjai a következők:

  • Optimalizáljon hosszú és közepes farkú (long-tail) kulcsszavakra (két-három szóból álló kifejezések és kulcskifejezések).
  • Használjon természetes nyelvet az emberek beszédmódjának megírásához, mivel nagyobb valószínűséggel megértik és rangsorolják. A tartalomnak is relevánsnak és értékesnek kell lennie. 
  • Optimalizálja az oldalak címét és leírását, hogy amikor valaki keres, nagyobb valószínűséggel kattintsanak az adatokra. Az átkattintási arány azon emberek százalékos aránya, akik meglátják Önt a Google-on, majd átkattintnak a webhelyére.
  • Optimalizálja a tartalmat a tartózkodási idő növelése (az az idő, ameddig az emberek az oldalon maradnak) és csökkenti a visszafordulási arányt (azoknak a látogatóknak a százalékos aránya, akik csak egy oldal megtekintése után hagynak el).
  • Javítsa az interakciókat az elkötelezettség kimutatása és az oldalon való tartózkodási idő növelése érdekében. Ezt megteheti videók hozzáadásával, a szöveg képekkel való felosztásával, vagy szakértői idézetek vagy tippek hozzáadásával. 

Mi az a SEO stratégia?

Mint minden a digitális marketingben, Önnek is szüksége van egy stratégiára, amely segít a megvalósításban, nyomon követésében és módosításában a siker érdekében. Ugyanez vonatkozik a keresőoptimalizálásra is. 

A SEO-stratégia arra összpontosít, hogy optimalizálja a tartalmat, hogy a lehető legmagasabb helyre kerüljön a keresőkben – lehetőleg az 1. oldalon vagy pozícióban. Célja az organikus forgalom növelése, hogy a célszemélyek megtalálják Önt. 

A SEO-stratégia segít abban is, hogy a tartalommal kapcsolatban maradjon. Ahelyett, hogy időt és pénzt fektetne olyan tartalomba, amely nem működik, minőségi tartalmat fog létrehozni a teljesítmény és a felhasználói szándék alapján.  

Legfontosabb tipp: Ha Ön egy kisvállalkozás vagy egy adott területen tevékenykedik, akkor a helyi keresőoptimalizálás fontos eleme a stratégiájának. Segít abban, hogy a környéken élők megtalálják. 

Hogyan tűzzön ki célokat SEO stratégiájához?

A SEO-célok meghatározása minden SEO-stratégia létfontosságú része. Fontos SEO célokat kitűzni – és összhangba hozni őket általános üzleti céljaival, például:

  • Bátorítják a kulcsfontosságú érdekelt felek részvételét
  • Segítenek a SEO stratégia megfogalmazásában
  • Biztosítják a célok elérését

Milyen mutatókat érdemes mérni a SEO-hoz?

Bár a célok kitűzése időigényes feladatnak tűnhet, ezek mérése hosszú távon segíthet a SEO terén. Tehát milyen mutatókat kell mérni a teljesítmény nyomon követéséhez?

  • Kulcsszavak
  • Organikus forgalom
  • SERP eredmények
  • Az oldalon töltött idő
  • Elköteleződési arány
  • Átkattintási arány
  • Márkaismertség
  • Leadek és bevétel 
  • Domain jogosultság

3 Példa a keresőoptimalizálási célokra

A célok és a KPI-k meghatározásakor fontos, hogy reálisak legyünk. Ha a semmiből indul ki – azaz még csak most kezdi megfelelően használni a SEO-t –, akkor legyen szerény, de legyen ambíciója is. 

Keresőoptimalizálás jelentése: Ha már használt SEO-t, és eredményeket lát, legyen agresszívabb a célokkal, de alapozza meg azokat a meglévő adatokra. Az irreális százalékok beállítása csak csalódást okoz. 

Íme három példa a keresőoptimalizálási célokra, amelyek útmutatóként használhatók saját vállalkozása vagy webhelye releváns célkitűzéseinek meghatározásához, ezek is fontosak a keresőoptimalizálás jelentése szempontjából:

  • A legjobb 20 kulcsszó 50%-ának áthelyezése a Google első oldalára kilenc hónapon belül. Ez a cél a kulcsszavak rangsorolására összpontosít.
  • Éves összehasonlításban organikus forgalmunk 20%-kal a harmadik negyedévben, és 25%-kal a negyedik negyedévben javítható – Ez a cél az organikus webhelyek forgalmának növelésére összpontosít.
  • Növelje SEO piaci részesedésünket 3%-ról 5%-ra a következő pénzügyi évben – Ez a cél a piaci részesedés növelésére összpontosít.

Hogyan tűzzünk ki célokat a különböző típusú vállalkozások számára?

Céljainak fókusza attól függően változik, hogy üzlete tranzakciós vagy információs.

Ha vállalkozása tranzakciós jellegű, és rendelkezik e-kereskedelmi elemmel, akkor célokat kell kitűznie az értékesítések és a potenciális ügyfelek konverzióinak nyomon követésére. Ha azonban nem e-kereskedelmi kereskedelmi webhely, akkor érdemes a potenciális ügyfelek generálására összpontosítani.

Ha vállalkozása információs, akkor nagyobb valószínűséggel tűz ki célokat a márkaismertségre vagy a webhely forgalmára.

Ne feledje, hogy még ha teljesen végrehajtotta is a SEO stratégiáját, a SEO soha nem fejeződik be. A SEO esetében előfordulhat, hogy félidőben taktikát kell váltania, hosszú játékot kell játszania, és meg kell várnia a végeredményt. Ha azonban szilárd SEO alapok állnak rendelkezésre – és egy kis türelem –, a SEO-stratégia előnyeinek nyilvánvalóvá kell válniuk, ami jobb felhasználói élményhez vezet az ügyfelek számára, és több konverzióhoz vezet az Ön vállalkozása számára. Ez is fontos a keresőoptimalizálás jelentése szempontjából.

Milyen készségekre van szüksége ahhoz, hogy jó SEO beállításai lehessenek?

A vállalatok az organikus forgalomra támaszkodnak az online láthatóság növelése érdekében, és ha ez működik, élvezik a SEO, mint alacsony költségű stratégia előnyeit. 

 Keresőoptimalizálás jelentése: A SEO területén készségre van szüksége a sikerhez . 

  • Kulcsszókutatás
  • Linképítési stratégia
  • Tartalom optimalizálás
  • Adatelemzés
  • Tartalommarketing vagy szövegírás
  • Technikai SEO

Melyek a legjobb SEO eszközök?

Szerencsére rengeteg nagyszerű forrás és eszköz áll rendelkezésére a SEO-tevékenységek segítésére. Némelyiknek ingyenes, másoknak pedig fizetős előfizetése van, tehát az a lényeg, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbbet. 

Rangsoroló és jelentéskészítő SEO eszközök

  • Google Search Console
  • GA4
  • KWFinder
  • SemRush

Page Speed ​​Insights

SEO audit eszközök

  • SEOptimer
  • Moz

SEO kulcsszó- és tartalomkutató eszközök

  • Google Kulcsszótervező
  • Válaszolj a nyilvánosságnak
  • UberSuggest
  • BuzzSumo

AI és SEO – mi jön?

A mesterséges intelligenciát már használják a SEO számos területének optimalizálására. A kulcsszókutatást és tartalomgenerálást segítő eszközök használatától a mesterséges intelligencia által vezérelt betekintések és a felhasználói szándékok megszerzéséig. 

Az AI és a SEO terén a következő fejlesztések figyelhetők meg:

  •  A Google Search Generative Experience (SGE)- Kiemelt kivonatok a tartalomból, az SGE mesterséges intelligencia segítségével generál részletes eredményeket, hogy a felhasználók pontosan azt adják, amit keresnek. Ez nem csak egy részletes generatív választ tartalmaz (hasonlóan a ChatGPT-hez), hanem egy képkörhintat is kínál a javasolt kérdésekkel és javaslatokkal együtt. Fontos figyelemmel kísérni, hogyan válik az SGE nagyobb elemmé a keresés világában. 
  • Prediktív elemzés – Megjósolhatja a keresési algoritmusok változásait, és ennek megfelelően módosíthatja stratégiáját. Használjon olyan mesterséges intelligencia eszközöket, amelyek megvizsgálják a múltbeli adatokat és a jelenlegi trendeket, hogy előrejelzéseket készítsenek, mint például a RankSense, az Ahrefs és a CognitiveSEO. 
  • AI a helyi keresőoptimalizálásban – A tartalom optimalizálása a tartalom preferenciák vagy regionális tényezők alapján történő lokalizálásához. Eszközök, amelyek segíthetnek a Moz Local és a BrightSpark. 
  • Válaszmotorok optimalizálása – A mesterséges intelligencia megváltoztatja azt, ahogyan a felhasználók keresnek és találnak információkat, így jó ötlet lehet a válaszmotorokhoz optimalizálni. Eszközök, amelyek segíthetnek a ChatGPT és a Google SGE. 
  • Videó SEO – Az emberek szeretik a videotartalmakat, ezért kulcsfontosságú, hogy videóit SEO-ra optimalizálja, a YouTube-on vagy más módon. 
  •  Core Web Vitals (CWV)- A CWV három felhasználói élmény mérőszámából áll, amelyek a weboldal betöltődését, interaktivitását és vizuális stabilitását mérik. Optimalizálásuk javítja az oldal sebességét és a SEO helyezést.

Használja a SEO-t a forgalom növelésére és a márkaismertség növelésére

Keresőoptimalizálás jelentése: A jól végzett SEO hatalmas jutalmakat jelenthet a marketingesek és a vállalkozások számára. Az eddigi tapasztalataink segítenek megérteni a keresés alapjait, és felfedezni olyan kulcsfontosságú területeket, mint a SEO optimalizálása, a fizetett keresési kampányok, a keresési stratégia, a keresési elemzés, a kereslet generálása és még sok más. Kérjen ajánlatot még ma!

Ajánlatot kérek!