Optimalizálás jelentése
A SEO olyan folyamatok összessége, amelyek célja a webhely láthatóságának javítása a keresőmotorokban, például a Google-ban, azzal a céllal, hogy nagyobb organikus forgalmat érjenek el. Optimalizálás jelentése, és célja a felhasználók keresési igényeinek kielégítése releváns, jó minőségű tartalom létrehozásával és a lehető legjobb felhasználói élmény biztosításával.
A SEO tevékenységek történhetnek a helyszínen és azon kívül is. Ez az oka annak, hogy gyakran láthatja a SEO-t „oldalon belüli” és „oldalon kívüli” kategóriákra osztva.
A gyakorlatban a SEO általában a következőket foglalja magában:
- Kulcsszókutatás
- Tartalomkészítés és optimalizálás
- Technikai optimalizálás
- Linképítés
Miért fontos a SEO?
A Google-felhasználók minden nap több milliárd keresést végeznek információk és termékek után. Nem meglepő, hogy általában a keresőmotorok jelentik a webhelyek egyik legnagyobb forgalmi forrását.
Ennek a forgalmi forrásnak a kiaknázásához meg kell jelennie a legjobb keresési eredmények között a megcélzott kulcsszavakra!
Az összefüggés nagyon egyszerű – minél magasabban rangsorol, annál többen fogják felkeresni oldalát .
Az 1. számú organikus eredmény 10-szer nagyobb valószínűséggel kap kattintást, mint egy oldal, amely a 10. helyen áll.
Az első három organikus eredmény pedig az összes kattintás több mint 50%-át éri el.
Optimalizálás jelentése
Itt lép be a képbe a SEO.
A keresőoptimalizálás kulcsszerepet játszik a rangsorolási pozíciók javításában . A jobb helyezés nagyobb forgalmat jelent. A nagyobb forgalom pedig új ügyfeleket és nagyobb márkaismertséget jelent.
Más szavakkal, a SEO figyelmen kívül hagyása az egyik legfontosabb forgalmi csatorna figyelmen kívül hagyását jelentené – ezt a teret teljesen a versenytársakra hagyná.
SEO kontra PPC
A legtöbb keresőmotor eredményoldala két fő típusú találatot tartalmaz:
- Fizetett eredmények : Fizetnie kell, ha itt lehet, kattintásonkénti fizetésű (PPC) hirdetésen keresztül
- Organikus eredmények : Itt kell „megszereznie” a helyezéseit a SEO-n keresztül
Fizetett hirdetések
Organikus megjelenések
Felmerülhet a kérdés: Miért ne fizetne csak azért, hogy megjelenjen a hirdetések részben?
A válasz egyszerű. Az emberek túlnyomó többsége egyszerűen figyelmen kívül hagyja a hirdetéseket, és inkább az organikus eredményekre kattint.
Igen, a SEO több időt, erőfeszítést és – bár az „ingyenes” organikus forgalomra összpontosít – több erőforrást igényel.
De ha egyszer rangsorolja a célkulcsszavait, több embert érhet el, és „passzív” forgalmat generálhat, amely nem tűnik el abban a pillanatban, amikor abbahagyja a fizetést!
Megjegyzés : Google Ads kampányt kell létrehoznia? Ügynökségünk ezen a területen is áll a rendelkezésére!
Hozzon létre egy tökéletes kulcsszólistát
Hogyan működnek a keresőmotorok?
Minden keresőmotor végső célja, hogy a keresőket elégedetté tegye a talált találatokkal.
Ennek eléréséhez a keresőmotoroknak meg kell találniuk a legjobb oldalakat. És szolgálja őket a legjobb keresési eredményekként.
Megjegyzés : nem a Google az egyetlen keresőmotor. De messze a legnépszerűbb! Ezért hivatkozunk legtöbbször a Google-ra, amikor keresőmotorokról beszélünk. Ezenkívül a SEO alapjai a legtöbb keresőmotorban meglehetősen hasonlóak.
A Google a következő szakaszokat használja a tartalom megtalálásához és rangsorolásához:
- Feltérképezés : A Google „botokat” vagy számítógépes programokat használ az internet feltérképezésére és új vagy frissített oldalak keresésére. Ahhoz, hogy a Google megtaláljon egy oldalt, az oldalon legalább egy linknek kell lennie, amely arra mutat.
- Indexelés : Ezután a Google elemzi az egyes oldalakat, és megpróbálja megérteni, miről szól az oldal. Ezután eltárolhatja ezeket az információkat a Google Indexben – a weboldalak hatalmas adatbázisában.
- Eredmények megjelenítése : Amikor a felhasználó beír egy lekérdezést, a Google meghatározza, hogy mely oldalak a legjobbak mind minőség, mind relevancia szempontjából, és rangsorolja őket a SERP-ben.
Webhelytulajdonosként az Ön feladata, hogy segítsen a keresőmotoroknak feltérképezni és indexelni a webhely összes kívánt oldalát. (És egyiket sem, amit nem.)
Számos művelettel és bevált gyakorlattal biztosíthatja oldalai feltérképezhetőségét és indexelhetőségét, amelyeket általában technikai SEO-nak neveznek .
Most, hogy megértette, hogyan találja meg és kategorizálja a Google az oldalakat, itt az ideje, hogy közelebbről is megvizsgálja a legjobb találatok kiválasztását. És a SEO szerepe ebben a folyamatban.
Hogyan működik a SEO?
A Google viszonylag összetett folyamatokat, úgynevezett „algoritmusokat” használ az oldalak rangsorolására.
Ezek az algoritmusok számos rangsorolási tényezőt vesznek figyelembe annak eldöntéséhez, hogy egy adott oldal hol helyezkedjen el.
Nem kell tudnia, hogyan működnek a keresési algoritmusok. (Valójában senki sem teszi 100%-os bizonyossággal.)
Az alapok ismerete azonban segíthet jobban megérteni, hogyan működik a SEO, és mi kell ahhoz, hogy oldalait úgy optimalizálja, hogy a Google rangsoroljon.
Relevancia biztosítása
Az Ön első számú feladata a SEO területén annak biztosítása, hogy releváns tartalmat kínáljon.
Miért?
Mert a Google első számú feladata, hogy releváns eredményeket mutasson a felhasználóknak.
A relevancia sokkal több, mint az autófelvásárlásról szóló oldalak megjelenítése, nem a motorokról akar információt valaki, amikor az „autófelvásárlás” kifejezésre keres.
Ez a felhasználó keresési szándékának kielégítéséről is szól – ez az oka annak, hogy miért használtak egy adott keresési lekérdezést.
A keresési szándéknak négy fő típusa van:
- Navigációs (pl. „bejelentkezés”)
- Információs (pl. „mi az autófelvásárlás”)
- Kereskedelmi (pl. „autófelvásárlás értékelés”)
- Tranzakciós (pl. „autófelvásárlás díjak”)
Íme egy példa:
Ha a „legjobb autófelvásárló” kifejezésre keres, nem szeretne különféle motorokról vagy autóversenyről szóló cikkeket látni. Mindkettő aktuális lenne, de nem felelnek meg a keresési célnak.
A Google több millió felhasználó viselkedése alapján tudja, hogy ha a „ legjobb autófelvásárló” kifejezésre keres, akkor szinte biztosan el szeretné adni az autóját.
Tehát hogyan győződjön meg arról, hogy oldala megfelel a keresési lekérdezés céljainak?
Szerencsére a Google elvégzi a kemény munkát. Csak annyit kell tennie, hogy megnézi a keresési eredményeket, és elemzi a látottakat.
Amit figyelembe kell vennie releváns tartalom létrehozásához:
- Aktuális relevancia : Az egyik módja annak, hogy a Google meghatározza az oldal témáját, az az oldalon megjelenő kulcsszavak alapján. Optimalizálja oldalait kulcsszavakra , de kerülje a túlzást.
- Tartalom típusa : Győződjön meg arról, hogy oldala a megfelelő típusú tartalmat kínálja a lekérdezéshez, ha megnézi, hogy milyen típusú találatok rangsorolják a kulcsszót (pl. céloldalak, termékoldalak, tájékoztató bejegyzések, vélemények stb.)
- Tartalom frissessége : Bizonyos típusú témák, például a hírek vagy a termékismertetők friss, gyakran frissített információkat igényelnek. Ha a keresési lekérdezés időérzékeny, akkor gondoskodnia kell arról, hogy tartalma is naprakész legyen.
- Tartózkodási hely : A Google különböző találatokat jeleníthet meg a kereső tartózkodási helye alapján. Ha ez a helyzet, akkor ennek megfelelően módosítania kell stratégiáját (pl. ha helyi vállalkozást vezet, kövesse amhelyi SEO bevált gyakorlatait).
Hol kezdjem?
A kulcsszó szándékának gyors azonosításához használjon olyan eszközt, mint a Kulcsszó áttekintése.
Írja be a kulcsszót, és kattintson a „ Keresés ” gombra.
Az eredmény az analízis gombra kattintva érhető el.
Ha pedig kulcsszókutatást végez, a Kulcsszóvarázs eszköz a szándékot is megjeleníti.
így:
Minőségi tartalom készítése
A megfelelő kulcsszavak megtalálása csak az első lépés.
Ezenkívül olyan tartalmat kell létrehoznia, amely az adott kulcsszavakra rangsorol. A tartalomkészítés és az optimalizálás a SEO két pótolhatatlan része.
Ahhoz, hogy jó helyezést érj el a Google-ban, olyan tartalmat kell készítened, amely szó szerint a legjobb 10 között van egy adott témában.
Minden SERP első oldalán 10 organikus eredmény található, és itt szeretne lenni.
Íme néhány kulcsfontosságú dolog, amelyek elválasztják a jó minőségű tartalmat a közepestől:
- Átfogóság : Fedezd fel alaposan a témát, és válaszolj a látogató összes kérdésére. Nem a szavak számáról van szó. Győződjön meg arról, hogy minden oldal teljes forrást biztosít a keresőknek.
- Egyediség : A tartalom nem lehet a legjobb eredmények összeállítása. Mindig biztosítania kell némi hozzáadott értéket – legyen szó egyedi nézőpontról, hasznos adatokról, hasznos példákról vagy eredeti látványelemekről.
- EEAT-jelzések : A Google nagy figyelmet fordíta tapasztalatra, a szakértelemre, az autoritásra és a megbízhatóságra (EEAT). Pontos és megbízható információkat kell nyújtania, szakértőnek kell lennie abban, amit ír, és ezt mind a helyszínen, mind a helyszínen kell bemutatnia.
- Olvashatóság : A szövegnek könnyen olvashatónak kell lennie. Ez magában foglalja a tartalom logikus felépítését, rövid mondatok írását, a passzív beszéd elkerülését, a következetes hangszínt stb.
Hol kezdjem?
Miután végzett a kulcsszókutatással, ideje elkezdeni a tartalom létrehozását.
Kiváló használhatóság biztosítása
A Google a felhasználóbarát webhelyeket részesíti előnyben.
A technikai SEO itt is fontos szerepet játszik. Amellett, hogy biztosítja webhelye feltérképezhetőségét és indexelhetőségét, a SEO azt is biztosítja, hogy webhelye megfeleljen a használhatósági szabványoknak.
Ez olyan tényezőket tartalmaz, mint:
- Webhely biztonsága : Webhelyének meg kell felelnie a szabványos biztonsági feltételeknek, például rendelkeznie kell SSL-tanúsítvánnyal ( HTTP helyett HTTPS protokollt használva).
- Oldalsebesség : A Google a gyorsabb oldalakat előrébb helyezi a keresési eredmények között, mert jobb felhasználói élményt nyújtanak. Ezt itt mérheti a legjobban: Google insights
- Mobilbarátság : A Google a tartalmat a mobileszközön elért teljesítménye alapján értékeli – ezt hívják „mobil-first indexelésnek”. A mobil SEO biztosítja, hogy a mobil felhasználók könnyen fogyaszthassák tartalmait.
- Könnyű használat : Könnyen követhető webhelyszerkezettel kell rendelkeznie , amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy mindent gyorsan megtaláljanak. És navigáljon webhelyén probléma vagy akadály nélkül.
Hol kezdjem?
A legjobb módja annak, hogy általános áttekintést kapjon webhelye használhatóságáról, ha lefuttat egy teljes webhely-ellenőrzést .
A SeRanking webhely-ellenőrzésében számos olyan jelentést talál, amelyek webhelye teljesítményének különböző aspektusaira összpontosítanak.
Kezdje a domain megadásával, és kattintson az „ Ellenőrzés indítása ” gombra.
Mennyen végig a folyamaton, és elkezdődik a website audit. Miután az eszköz befejezte a webhely feltérképezését, megjelenik egy irányítópult, amely a webhely általános állapotát mutatja be. És különböző tematikus riportok.
Több mint 140 probléma mellett az eszköz javaslatokat is ad ezek kijavítására.
Nyissa meg az „ Errors ” lapot, és látni fogja webhelye összes hibáját, figyelmeztetését és megjegyzését.
Ha többet szeretne megtudni a problémáról és a megoldás módjáról, kattintson a „ Miért és hogyan javítsa ki ” lehetőségre, és megjelenik egy felugró ablak.
Optimalizálás jelentése, linkek jelentősége
A keresőmotorok számos oldalon kívüli jelet használnak annak megállapítására, hogy webhelye megbízható-e.
Az egyik legerősebb jelzés és általában az egyik legerősebb rangsorolási tényező a visszamutató linkek – más webhelyekről származó linkek, amelyek az Ön webhelyére mutatnak.
A visszamutató linkek alapvetően bizalmi szavazatként működnek a keresőmotorok számára.
Általánosságban elmondható, hogy minél több jó minőségű linket kap az oldala, annál nagyobb tekintélye van az oldalának a Google szemében. Ami magasabb helyezésekhez vezethet .
Ezért van az, hogy a linképítés – az a gyakorlat, hogy visszamutató linkeket hozzunk létre a webhelyére – a SEO fontos része.
Rengeteg linképítési stratégia létezik . Például:
- Linkelhető eszközök létrehozása : olyan tartalom létrehozása, amely nagy értéket biztosít és természetesen vonzza a linkeket (pl. eredeti tanulmányok, interaktív oldalak, ingyenes eszközök)
- Vendégblogolás : bejegyzések írása más webhelyekre, hogy visszamutasson az Ön webhelyére, ezt nem javasoljuk
- Hibás linképítés : olyan hivatkozások keresése, amelyek más webhelyeken már nem működnek, és az Ön oldalaira mutató hivatkozások javaslata helyettesítőként
A linkek építésekor a minőségre (ne a mennyiségre) összpontosítson.
Egy nagy tekintélyű oldal egyetlen backlinkje több tekintélyt ad át, mint 100 irreleváns, rossz minőségű oldalról származó visszalink.
Igen, szeretne minél több linket. De ezeknek a linkeknek a webhely témájához kapcsolódó releváns, minőségi oldalakról kell származniuk.
Utolsó, amire emlékezni kell:
Bár a Google az oldalakat rangsorolja, nem a webhelyeket (azaz oldalszinten értékelik a legtöbb tekintélyi jelzést), a webhelyére mutató visszamutató linkek száma továbbra is befolyásolhatja egy adott oldal rangsorolását.
Optimalizálás jelentése, hogyan?
A belső hivatkozások révén (webhelye egyik oldaláról a másikra mutató hivatkozás) ugyanúgy átadhatja az oldalai között a jogosítványt, ahogy az a külső oldalakról a webhelyére.
Tartsa ezt szem előtt a belső hivatkozások létrehozásakor. És ügyeljen arra, hogy a legfontosabb oldalain elegendő belső hivatkozás legyen rájuk.
A belső linkelés jelentősége: Ez az egyik legnagyobb dolog, amit egy webhelyen megtehet, hogy egyfajta útmutatást adjon a Google-nak, és elvezesse a látogatókat az Ön által fontosnak tartott oldalakhoz.
Hol kezdjem?
A visszacsatolási lehetőségek megtalálásának legegyszerűbb módja egy backlink elemzés futtatása.
Miért?
Segít meglátni azokat a webhelyeket, amelyek a versenytársaira hivatkoznak, de nem Önre.
Végül is, ha egy webhely szívesen hivatkozik egy versenytársára, akkor valószínűleg ők is szívesen hivatkoznak rád.
Főleg, ha jobb minőségű tartalmat készítesz.
A kezdéshez lépjen a backlink elemző eszközhöz.
Ezután adja meg domainjét és legfeljebb négy versenytárs domainjét. És kattintson a „ Lehetőségek keresése ” elemre.
Kap egy táblázatot az összes olyan webhelyről, amely linkeket tartalmaz a versenytársakra. A Backlink Gap Analyzer felderíti azokat a domaineket/URL-eket, amelyek már hivatkoznak a versenytársakra, de nem a fő domainre/URL-re, és megtalálja a közös linkeket. Segítségével kiváló minőségű linkeket hozhat létre, jobb helyezést érhet el a keresőkben, és nagyobb forgalmat irányíthat webhelyére.
És most már hosszú listája van azoknak a webhelyeknek, amelyeken visszalinkekért fordulhat.
Fedezze fel a Backlink lehetőségeket a Backlink Gap Tool segítségével
7 igazság a SEO-ról
Optimalizálás jelentése, tehát a SEO a gyakorlatban ezt jelenti:
Íme azonban hét igazság, amit érdemes megszívlelie, mielőtt nekivág a SEO útnak:
- A SEO nem a Google csalásáról szól . Ehelyett gondolja úgy, hogy meggyőzi a Google-t, hogy rangsorolja az oldalt azáltal, hogy megmutatja, milyen értéket nyújt a felhasználók számára.
- A SEO nem a hackelésről szól . Ne ragadjon bele a menő új SEO trükkök vagy hackek keresésébe. Általában csak annyit kell tennie, hogy a SEO alapjait nagyon jól és következetesen végezze el.
- A SEO egy hosszú távú játék . A keresőoptimalizálási eredmények általában nem jelennek meg azonnal, bár vannak kivételek – például, ha valamilyen súlyos hibát javít. Általában gondoljon hónapokban a napok helyett.
- A SEO több, mint egy SEO bővítmény telepítése . A SEO bővítmények hasznos eszközök. De az a puszta tény, hogy létrehoz egyet, még nem jelenti azt, hogy webhelye hirtelen „SEO-barát”.
- Soha nem „kész” a SEO-val . A keresőoptimalizálás egy folyamatos folyamat. Még ha az összes kulcsszónál az 1. helyen áll is, mindig folyamatosan fejlődnie kell. A verseny sosem alszik.
- A közönség ismerete kulcsfontosságú . Minél jobban megérti a célközönségét (vevők, olvasók, előfizetők), annál könnyebben hozhat létrenhatékony SEO stratégiát.
- A SEO csak egy része a rejtvénynek . Semmilyen mértékű optimalizálás nem segít Önnek, ha elhanyagolja vállalkozása lényegén – a termékén vagy szolgáltatásán – való munkát.
Kezdje el a SEO-t
Most, hogy tudja, mi az a SEO, ideje cselekedni. Optimalizálás jelentése, és jelentősége ezért is kiemelkedő.
Hajtsa végre a korábban említett tippeket, és máris a magasabb helyezés felé halad. És egy lépéssel versenytársai előtt.
Mi a SEO szerepe a digitális marketingben?
A SEO elsődleges célja, és az optimalizálás jelentése a weboldal láthatóságának javítása a keresőmotorokban. Mint ilyen, minden digitális marketingstratégia döntő része, és a hirdetések minőségére is hatással van.
A SEO nagyszerű szinergiát teremt a PPC-hirdetésekkel, és átfedésben van a marketing más területeivel, például a tartalommarketinggel és a közösségi média marketinggel.