online marketing ügynökség

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A SEO a „keresőoptimalizálás” rövidítése. Leegyszerűsítve a SEO azt a folyamatot jelenti, hogy javítja webhelyét, hogy növelje láthatóságát a Google-ban, a Microsoft Bing-ben és más keresőmotorokban, amikor az emberek a következőkre keresnek:

Az Ön által értékesített termékek.
Az Ön által nyújtott szolgáltatások.
Információ azokról a témákról, amelyekben mély szakértelemmel és/vagy tapasztalattal rendelkezik.
Minél jobban láthatóak oldalai a keresési eredmények között, annál valószínűbb, hogy megtalálják és rákattintnak. Végső soron a keresőoptimalizálás célja, hogy elősegítse a webhely látogatóinak vonzását, akikből vásárlók, ügyfelek vagy olyan közönség lesznek, akik folyamatosan visszatérnek.

Amit ebből az útmutatóból megtudhat:

Miben különbözik a SEO a SEM-től és a PPC-től
Miért fontos a SEO
SEO típusok és szakterületek
Hogyan működik a SEO
Hogyan tanuljunk SEO-t

Miben különbözik a SEO a SEM-től és a PPC-től?


A SEM és a PPC két másik gyakori kifejezés, amelyekről sokat fog olvasni itt a Search Engine Land-en, és hallani a nagyobb keresőmarketing-közösségben.

Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni mindkét kifejezésről, és arról, hogyan kapcsolódnak a keresőoptimalizáláshoz.

SEO kontra SEM


A SEM a keresőmarketing – vagy közismertebb nevén keresőmarketing – rövidítése.

A keresőmarketing a digitális marketing egyik fajtája. Ez egy gyűjtőfogalom a SEO és a PPC tevékenységek kombinációjára, amelyek célja a forgalom organikus és fizetett kereséssel történő növelése.

Leegyszerűsítve, a keresőmarketing az a folyamat, amellyel a keresőmotorok forgalmat és láthatóságot szereznek fizetett és nem fizetett erőfeszítésekkel.

Tehát miben különbözik a SEO és a SEM? Technikailag nem különböznek egymástól – a SEO a keresőoptimalizálás fele:

SEO = organikus forgalom ösztönzése a keresőmotorokból.
SEM = organikus és fizetett forgalom ösztönzése a keresőmotorokból.
Na most itt kezdenek kissé zavarosak lenni a dolgok.

Manapság sokan a SEM-et és a PPC-t felváltva használják (erről a következő részben fogunk beszélni).

Úgy tűnik, hogy ez az ötlet aláaknázza a SEO-t. A SEO azonban marketing , akárcsak a PPC a marketing.

Íme a legjobb módja a keresőoptimalizálásnak és a keresőoptimalizálásnak:

Képzeld el, hogy a SEM egy érme. A SEO az érem egyik oldala. A PPC a másik oldalon van.

online marketing ügynökség
online marketing ügynökség

SEO kontra PPC


A PPC a kattintásonkénti fizetés rövidítése – a digitális marketing egy olyan fajtája, ahol a hirdetőknek díjat kell fizetniük, ha valamelyik hirdetésükre kattintanak.

Alapvetően a hirdetők olyan konkrét kulcsszavakra vagy kifejezésekre tesznek ajánlatot, amelyekre szeretnének, hogy hirdetéseik megjelenjenek a keresőmotorok eredményei között. Amikor a felhasználó az egyik kulcsszóra vagy kifejezésre keres, a hirdető hirdetése a legjobb találatok között jelenik meg.

Tehát ismét, ha a keresőmarketinget érmének tekintjük, a SEO és a PPC ugyanannak az éremnek a két oldala – a SEO a nem fizetett oldal, a PPC pedig a fizetett oldal.

Egy másik kulcsfontosságú szempont: fontos, hogy soha ne gondoljunk rá úgy, hogy „SEO vs. PPC” (vagyis melyik a jobb), mert ezek egymást kiegészítő csatornák. Ez nem vagy-vagy kérdés – mindig mindkettőt válassza (ameddig a költségvetése ezt lehetővé teszi).

Mint korábban említettük, a SEM és a PPC kifejezéseket az iparágon belül felcserélhetően használják. Ez azonban nem így van a Search Engine Land esetében.

Valahányszor megemlítjük a „SEM” szót, az azért van, mert mind a SEO-ra (organikus keresés) és a PPC-re (fizetett keresés) utalunk.

Ha kíváncsi arra, hogy miként alakult ki a „SEM” szó „PPC” jelentése a SEO kivételével, akkor elmélyülhet ezekben a cikkekben:

Hogyan változtatta a Wikipédia a PPC-t / Fizetett keresést SEMmé?
A SEM = SEO + CPC még mindig összeadódik?

Miért fontos a SEO?

A SEO kritikus marketingcsatorna. Az első és legfontosabb: az organikus keresés biztosítja a webhely teljes forgalmának 53%-át .

Ez az egyik fő oka annak, hogy a globális SEO iparág az előrejelzések szerint 2028-ra eléri a 122,11 milliárd dollárt.

Amikor az emberek el akarnak menni valahova, tenni akarnak valamit, információt keresnek, kutatnak vagy terméket/szolgáltatást vásárolnak – az utazásuk jellemzően kereséssel kezdődik.

De ma a keresés hihetetlenül töredezett . A felhasználók kereshetnek hagyományos webes keresőmotorokon (pl. Google, Microsoft Bing), közösségi platformokon (pl. YouTube, TikTok) vagy kiskereskedői webhelyeken (pl. Amazon).

Valójában az amerikai online vásárlók 61%-a az Amazonon kezdi el termékkeresését, míg 49%-a olyan keresőmotoron, mint a Google. Említésre méltó ugyanebből a kutatásból :

32% indul a Walmart.com-on.
20% indul a YouTube-on.
19%-a a Facebookon indul.
15% indul az Instagramon.
11% indul a TikTokon.
Évente több billió keresést végeznek. A keresés gyakran a webhelyek forgalmának elsődleges forrása, ezért elengedhetetlen, hogy „keresőbarát” legyen minden olyan platformon, ahol az emberek rákereshetnek az Ön márkájára vagy vállalkozására.

Mindez azt jelenti, hogy a láthatóság javítása és a keresési eredményekben a versenytársaknál magasabb helyezése pozitív hatással lehet az eredményre,

A SEO azért is hihetetlenül fontos, mert a keresőmotorok eredményoldalai (vagy SERP-k) rendkívül versenyképesek – tele vannak keresési funkciókkal (és PPC-hirdetésekkel). A SERP szolgáltatásai a következők:

Tudáspanelek.
Kiemelt kivonatok.
Térképek.
Képek.
Videók.
Legfontosabb hírek (hírek).
Az emberek is kérdeznek.
Körhinta.
Egy másik ok, amiért a SEO kritikus fontosságú a márkák és a vállalkozások számára: más marketingcsatornákkal ellentétben a jó SEO-munka fenntartható. Amikor egy fizetett kampány véget ér, a forgalom is véget ér. A közösségi média forgalmából származó forgalom a legjobb esetben is megbízhatatlan – és a töredéke annak, ami valaha volt.

A SEO a holisztikus marketing alapja, ahol minden, amit a vállalat tesz, számít. Miután megértette, hogy a felhasználók mire vágynak, ezt a tudást a következőkben alkalmazhatja:

Kampányok (fizetős és organikus).
Weboldal tartalma.
A közösségi média tulajdonságai.
A SEO egy olyan csatorna, amely a kulcsfontosságú üzleti célok (pl. konverziók, látogatások, értékesítés) eléréséhez szükséges forgalmat irányítja. Ez bizalmat is épít – a jó helyen álló webhelyet általában mérvadónak vagy megbízhatónak tekintik, ami kulcsfontosságú elem, amelyet a Google jobb helyezéssel szeretne jutalmazni.

A SEO típusai


Háromféle SEO létezik:

Technikai SEO: A webhely technikai szempontjainak optimalizálása.
On-site SEO: A webhely tartalmának optimalizálása a felhasználók és a keresőmotorok számára.
Webhelyen kívüli SEO: Márkaelemek (pl. emberek, védjegyek, értékek, jövőkép, szlogenek, hívószavak, színek) létrehozása, és olyan tevékenységek elvégzése, amelyek végső soron növelik a márka ismertségét és elismertségét (azaz szakértelmének, tekintélyének és megbízhatóságának bemutatása és növelése) ) és a keresletgenerálás.
Ön 100%-ban irányítja a tartalmat és a technikai optimalizálást. Ez nem mindig igaz a webhelyen kívüli esetekre (nem irányíthatja a más webhelyekről származó hivatkozásokat, vagy ha a platformok, amelyekre támaszkodik, leállnak, vagy jelentős változtatásokat hajtanak végre), de ezek a tevékenységek továbbra is kulcsfontosságú részét képezik a SEO sikerháromságának.

Képzelje el a SEO-t sportcsapatként. Erős támadásra és védekezésre egyaránt szükség van a győzelemhez – és szükség van szurkolókra (más néven közönségre). Tekintse a technikai optimalizálást védekezésnek, a tartalomoptimalizálást a sértésnek, a webhelyen kívüli optimalizálást pedig a hűséges rajongótábor vonzásának, bevonásának és megtartásának módjainak.

Technikai optimalizálás


A webhely technikai elemeinek optimalizálása kulcsfontosságú és alapvető a SEO sikeréhez.

Minden az építészettel kezdődik – egy olyan webhely létrehozásával, amelyet a keresőmotorok feltérképezhetnek és indexelhetnek.

Szeretné megkönnyíteni a keresőmotorok számára, hogy felfedezzék és hozzáférjenek az oldalain található összes tartalomhoz (pl. szöveghez, képekhez, videókhoz). Milyen technikai elemek számítanak itt: URL-struktúra, navigáció, belső linkelés stb.

A tapasztalat is kritikus eleme a műszaki optimalizálásnak. A keresőmotorok hangsúlyozzák a gyorsan betöltődő és jó felhasználói élményt biztosító oldalak fontosságát. Az olyan elemek, mint a Core Web Vitals, a mobilbarátság és használhatóság, a HTTPS, valamint a tolakodó közbeiktatott hirdetések elkerülése, mind számítanak a műszaki keresőoptimalizálásban.

A technikai optimalizálás másik területe a strukturált adatok (más néven séma). Ha hozzáadja ezt a kódot webhelyéhez, akkor a keresőmotorok jobban megérthetik az Ön tartalmát, és javíthatja megjelenését a keresési eredmények között.

Ráadásul a webtárhely-szolgáltatások, a CMS (tartalomkezelő rendszer) és a webhelybiztonság egyaránt szerepet játszanak a SEO-ban.

Tartalom optimalizálás


A SEO-ban a tartalmat két elsődleges közönségre kell optimalizálni: az emberekre és a keresőmotorokra. Ez azt jelenti, hogy optimalizálja azt a tartalmat, amelyet a közönsége lát (ami valójában az oldalon van), valamint azt, amit a keresőmotorok (a kódot) látnak.

A cél mindig a hasznos, jó minőségű tartalom közzététele . Ezt a közönség igényeinek és igényeinek, valamint a Google által biztosított adatok és útmutatás kombinációjával teheti meg.

Amikor a tartalmat emberek számára optimalizálja, ügyeljen a következőkre:

Olyan releváns témákat fed le, amelyekben tapasztalattal vagy szakértelemmel rendelkezik.
Olyan kulcsszavakat tartalmaz, amelyeket az emberek a tartalom megtalálásához használnának.
Egyedi vagy eredeti.
Jól megírt, nyelvtani és helyesírási hibáktól mentes.
Naprakész, pontos információkat tartalmaz.
Tartalmazza a multimédiát (pl. képeket, videókat).
Jobb, mint a SERP versenytársai.
Olvasható – úgy van kialakítva, hogy az emberek könnyen megértsék az Ön által megosztott információkat (gondoljon bele: alcímek, bekezdések hossza, félkövér/dőlt betűk, rendezett/rendezetlen listák, olvasási szint stb.).
A keresőmotorok számára az alábbi kulcsfontosságú tartalmi elemeket kell optimalizálni:

Címcímkék
Meta leírás
Fejléccímkék (H1-H6)
Kép alternatív szövege
Nyissa meg a grafikont és a Twitter-kártyák metaadatait

Webhelyen kívüli optimalizálás


Számos olyan tevékenység létezik, amelyek nem feltétlenül „SEO” a legszorosabb értelemben, de ennek ellenére igazodhatnak a SEO sikeréhez, és közvetetten hozzájárulhatnak ahhoz.

A linképítés (a webhelyre mutató hivatkozások megszerzésének folyamata) a leggyakrabban a webhelyen kívüli SEO-hoz kapcsolódó tevékenység. Nagy előnyökkel járhat (pl. rangsor, forgalom), ha sokféle hivatkozást kap a webhelyére a releváns, hiteles, megbízható webhelyekről. A linkek minősége felülmúlja a linkek mennyiségét – és a minőségi linkek nagy mennyisége a cél.

És honnan szerzed be ezeket a linkeket? Számos webhely-promóciós módszer létezik, amelyek szinergikusan működnek a SEO erőfeszítésekkel. Ezek tartalmazzák:

Márkaépítés és márkamarketing : Az ismertség és a hírnév növelésére tervezett technikák.
PR : PR technikák, amelyek célja, hogy szerkesztői hivatkozásokat szerezzenek.
Tartalommarketing : Egyes népszerű formák közé tartozik a videók, e-könyvek, kutatási tanulmányok, podcastok létrehozása (vagy más podcastok vendége) és vendégbejegyzés (vagy vendégblogírás).
Közösségi média marketing és optimalizálás : Igényelje márkája fogantyúját bármely és minden releváns platformon, optimalizálja teljes mértékben, és ossza meg a releváns tartalmat.
Listák kezelése : Az információk igénylése, ellenőrzése és optimalizálása minden olyan platformon, ahol a cégével vagy webhelyével kapcsolatos információk szerepelhetnek, és a keresők megtalálhatják (pl. címtárak, ismertető oldalak, wikik).
Értékelések és vélemények : Megszerzésük, megfigyelésük és reagálásuk.
Általában, amikor a webhelyen kívüli tevékenységekről beszélünk, olyan tevékenységekről beszélünk, amelyek tisztán technikai szempontból nem befolyásolják közvetlenül a rangsorolási képességét.

Azonban ismét minden, amit a márkája tesz, számít. Azt szeretné, ha a márkáját bárhol megtalálnák, ahol az emberek rákereshetnek. Emiatt néhányan megpróbálták átnevezni a „keresőmotor-optimalizálás” márkát, hogy valójában „keresési élmény optimalizálása” vagy „keresés mindenhol optimalizálása” legyen.

SEO specialitások

A keresőoptimalizálásnak is van néhány alműfaja. Ezen speciális területek mindegyike eltér a „szokásos SEO”-tól a maga módján, általában további taktikát igényel, és különböző kihívásokat jelent.

Öt ilyen SEO specialitás a következők:

E-kereskedelmi SEO : A SEO további elemei közé tartozik a kategóriaoldalak, a termékoldalak optimalizálása, a fazettált navigáció, a belső hivatkozási struktúrák, a termékképek, a termékismertetők, a séma stb.
Vállalati SEO : Ez egy hatalmas léptékű SEO. Ez tipikusan azt jelenti, hogy egy több mint 1 millió oldalt tartalmazó weboldalt (vagy több webhelyet/márkát) kell kezelni – vagy lehet a szervezet mérete alapján (jellemzően azok, amelyek évente milliós vagy milliárdos bevételt termelnek). A vállalati tevékenység általában azt is jelenti, hogy késlekednek a SEO-módosítások fejlesztői csapata általi végrehajtása, valamint több érdekelt fél bevonása is.
Nemzetközi keresőoptimalizálás : Ez a globális keresőoptimalizálás nemzetközi vállalkozások számára – többrégiós vagy többnyelvű webhelyek keresőoptimalizálása –, valamint olyan nemzetközi keresőmotorok optimalizálása, mint a Baidu vagy a Naver.
Helyi SEO : Itt a cél a webhelyek optimalizálása a helyi organikus keresőmotorok eredményeiben való láthatóság érdekében, többek között értékelések és üzleti adatok kezelésével és megszerzésével.
Hírek SEO : A híreknél a sebesség rendkívül fontos – különösen annak biztosítása, hogy a lehető leggyorsabban bekerüljön a Google indexébe, és megjelenjen olyan helyeken, mint a Google Discover, a Google Top Stories és a Google News. Meg kell érteni a bevált gyakorlatokat a fizetőfalakkal, a rovatoldalakkal, a hírspecifikus strukturált adatokkal és egyebekkel kapcsolatban.

Hogyan működik a SEO?


Ha ezt az oldalt a Google keresésen keresztül találta meg, valószínűleg a Google-ban keresett a [mi a seo] vagy a [seo] kifejezésre.

De nézzük a SEO-t tágabban. Összességében a SEO valóban a következők kombinációján keresztül működik:

Emberek: Az a személy vagy csapat, aki felelős a stratégiai, taktikai és operatív SEO munka elvégzéséért vagy annak biztosításáért.
Folyamatok: A munka hatékonyabbá tétele érdekében tett intézkedések.
Technológia: A használt platformok és eszközök.
Tevékenységek: A végtermék vagy kimenet.
Sok más dolog is befolyásolja a SEO működését. Az alábbiakban a legfontosabb tudás- és folyamatelemek magas szintű áttekintése következik.

Hat kritikus terület együttesen teszi működőképessé a SEO-t:

A keresőmotorok működésének megértése

  1. Egyszerűen, ha azt szeretné, hogy az emberek keresés útján megtalálják vállalkozását – bármilyen platformon –, meg kell értenie a motor működése mögött meghúzódó technikai folyamatokat, majd meg kell győződnie arról, hogy minden megfelelő „jelet” biztosít a láthatóság befolyásolásához.

Ha a hagyományos internetes keresőmotorokról, például a Google-ról beszélünk, a keresésnek négy szakasza van:

Feltérképezés: A keresőmotorok feltérképező robotokat használnak, hogy linkek követésével és webhelytérképek használatával fedezzenek fel oldalakat az interneten.
Renderelés: A keresőmotorok HTML, JavaScript és CSS információk segítségével generálják az oldal megjelenését.
Indexelés: A keresőmotorok elemzik a felfedezett oldalak tartalmát és metaadatait, és hozzáadják őket egy adatbázishoz (bár nincs garancia arra, hogy webhelyének minden oldala indexelve lesz).
Rangsorolás: Az összetett algoritmusok különféle jeleket vizsgálnak annak megállapítására, hogy egy oldal releváns-e, és elég jó minőségű-e ahhoz, hogy megjelenjen-e, amikor a keresők beírnak egy lekérdezést.
A Google keresésre való optimalizálás azonban eltér a más platformokon, például a YouTube-on vagy az Amazonon végzett keresésre való optimalizálástól.

Vegyük például a Facebookot, ahol olyan tényezők számítanak, mint az elkötelezettség (lájkok, megjegyzések, megosztások stb.) és az, hogy az emberek kihez kapcsolódnak. Aztán a Twitteren fontosak az olyan jelek, mint a közelmúlt, az interakciók vagy a szerző hitelessége.

És tovább bonyolítja a dolgokat: a keresőmotorok gépi tanulási elemeket adtak hozzá a tartalom felszínre hozása érdekében – ami még nehezebbé tette az „ezt” vagy „azt” kimondását, ami jobb vagy rosszabb teljesítményt eredményezett.

Kutatás

  1. A kutatás a SEO kulcsfontosságú része. Néhány kutatási forma, amely javítja a SEO teljesítményét:

Közönségkutatás: Fontos megérteni a célközönséget vagy a piacot. Kik ők (azaz a demográfiai és pszichográfiai adataik)? Mik a fájdalompontjaik? Milyen kérdésük van, amire válaszolni tudsz?
Kulcsszókutatás: Ez a folyamat segít azonosítani és beépíteni az oldalaiba az emberek által használt releváns és értékes keresési kifejezéseket – és megérteni, mekkora kereslet és verseny van e kulcsszavak rangsorolásáért.
Versenytársak kutatása: Mit csinálnak a versenytársai? Mik az erősségeik és a gyengeségeik? Milyen típusú tartalmakat tesznek közzé?
Márka/üzleti/ügyfélkutatás: Mik a céljaik – és hogyan segítheti őket a SEO a célok elérésében?
Weboldalkutatás: Különféle SEO auditok feltárhatnak olyan lehetőségeket és problémákat egy webhelyen, amelyek akadályozzák az organikus keresés sikerét. Néhány megfontolandó audit: technikai SEO, tartalom, linkprofil és EEAT.
SERP elemzés: Ez segít megérteni egy adott lekérdezés keresési szándékát (pl. kereskedelmi, tranzakciós, információs vagy navigációs), és olyan tartalmat hozhat létre, amely nagyobb valószínűséggel szerez rangsorolást vagy láthatóságot.

Tervezés

  1. A SEO stratégia az Ön hosszú távú cselekvési terve. Célokat kell kitűznie – és tervet kell készítenie arra vonatkozóan, hogyan éri el azokat.

Tekintse ezt a SEO stratégiájára ütemtervnek. A választott út valószínűleg idővel változik és fejlődik – de a célnak világosnak és változatlannak kell maradnia.

A SEO-terv olyan dolgokat tartalmazhat, mint például:

Célok (pl. OKR, SMART) és elvárások (azaz idővonalak/mérföldkövek) kitűzése.
Jelentős KPI-k és mérőszámok meghatározása és összehangolása.
A projektek létrehozásának és végrehajtásának módja (belső, külső vagy vegyes).
Koordináció és kommunikáció a belső és külső érintettekkel.
Eszközök/technológia kiválasztása és megvalósítása.
Csapat felvétele, képzése és strukturálása.
Költségvetés beállítása.
Eredmények mérése és jelentése.
A stratégia és a folyamat dokumentálása.

Létrehozása és megvalósítása

  1. Ha minden kutatás elkészült, itt az ideje, hogy az ötleteket tettekre váltsa. Azt jelenti:

Új tartalom létrehozása: Tanácsadás a tartalommal foglalkozó csapatának, hogy milyen tartalmat kell létrehozni.
Változások vagy fejlesztések ajánlása vagy végrehajtása a meglévő oldalakon: Ez magában foglalhatja a tartalom frissítését és javítását, belső hivatkozások hozzáadását, kulcsszavak/témák/entitások beépítését vagy további optimalizálási módok azonosítását.
Régi, elavult vagy gyenge minőségű tartalom eltávolítása: A nem jól besorolt ​​tartalomtípusok, amelyek konverziós forgalmat generálnak, vagy segítenek elérni keresőoptimalizálási céljait.

Felügyelet és karbantartás

  1. Tudnia kell, ha valami elromlik vagy elromlik a webhelyén. A monitorozás kritikus.

Tudnia kell, ha a forgalom egy kritikus oldalra esik vissza, az oldalak lelassulnak, nem reagálnak, vagy kiesnek az indexből, a teljes webhely offline állapotba kerül, a linkek megszakadnak, vagy bármilyen más lehetséges katasztrofális probléma.

A teljesítmény elemzése, értékelése és jelentéskészítés

  1. Ha nem méred a SEO-t, nem tudod javítani. A keresőoptimalizálással kapcsolatos adatközpontú döntések meghozatalához a következőket kell használnia:

Webhelyelemzés: Állítson be és használjon eszközöket (legalább ingyenes eszközöket, például Google Analytics, Google Search Console és Bing Webmaster Tools) teljesítményadatok gyűjtéséhez.
Eszközök és platformok: Számos „minden az egyben” platform (vagy programcsomag) kínál többféle eszközt, de azt is választhatja, hogy csak bizonyos SEO-eszközöket használ az adott feladatok teljesítményének nyomon követésére. Vagy ha megvannak az erőforrások, és a piacon lévő eszközök egyike sem teszi pontosan azt, amit szeretne, elkészítheti saját szerszámait.
Az adatok összegyűjtése után jelentést kell készítenie az előrehaladásról. Jelentéseket készíthet szoftverrel vagy manuálisan.

A teljesítményjelentésnek történetet kell elmesélnie, és értelmes időközönként kell elkészítenie, jellemzően az előző jelentési időszakokhoz képest (pl. évről évre). Ez a webhely típusától függ (általában havi, negyedéves vagy más időközönként),

A SEO folyamatban van

A SEO soha nem ér véget. A keresőmotorok, a felhasználói viselkedés és a versenytársak folyamatosan változnak. A webhelyek idővel változnak és mozognak (és törnek). A tartalom elavulttá válik. A folyamatoknak javulniuk és hatékonyabbá kell válniuk.

A lényeg: Mindig van valami, amit figyelemmel kísérhet, tesztelhet vagy javíthat. Vagy ahogy Bruce Clay fogalmazott: a SEO-t csak akkor hajtják végre, ha a Google abbahagyja a változtatásokat, és minden versenytársa elhal .

Hogyan tanuljunk SEO-t

Most, hogy jobban megértette, mi az a SEO, és hogyan működik – hogyan tudhat meg többet?

A legfrissebb SEO-hírek, kutatások, legjobb gyakorlatok és egyéb fejlesztések olvasása (vagy ha úgy tetszik, nézze vagy hallgatja) legyen az egyik rendszeres szokása, legyen szó napi, heti vagy havi rendszerességgel. Arra is érdemes beruházni, hogy évente legalább egy-két rendezvényen részt vegyen.

A keresők elvárásai és viselkedése folyamatosan fejlődik, ami azt jelenti, hogy az algoritmusok folyamatosan változnak, hogy lépést tartsanak. Ez az új technológiai áttörésekkel kombinálva (ne nézzen tovább, mint a ChatGPT 2022 végén bekövetkezett robbanásszerű felemelkedése és a generatív mesterséges intelligencia hirtelen megjelenése a keresési eredmények között 2023-ban).

Íme néhány megbízható forrás és tipp, amelyek segítségével SEO-szakemberként fejlődhet.

A keresőoptimalizálás erőforrásai

A keresőoptimalizálásról szóló cikkek több témát is tartalmaznak bizonyos területekre és platformokra vonatkozóan, amelyek hasznosak lehetnek, lyenek pl.:

Minden SEO
Bing SEO
Tartalom SEO
E-kereskedelem SEO
Vállalati SEO
Google Search Console
Google keresési funkciók
Linképítés
Helyi SEO
Hírek SEO
Technikai SEO

A SEO sok más képességet igényel. Mélyebbre ásson néhányat a 13 alapvető SEO-készségben, amelyekre szüksége van a sikerhez .

Ezen túlmenően számos más lehetőség is van (ingyenes és fizetős) a SEO elsajátítására:

Weboldalak, blogok és kiadványok.
Könyvek és e-könyvek.
Videók.
Podcastok.
Webináriumok.
Konferenciák, rendezvények és találkozók.
Tanfolyamok.
Képzési és minősítési programok.
Csoportok (pl. közösségi média, Slack).
Hírlevelek.
Szakértők követése a közösségi médiában.
Fórumok.
Csak légy óvatos. Bár sok megbízható forrás létezik, Ön (vagy ügyfelei) valamikor felfedezni fognak néhány elavult vagy hibás SEO információt.

A lényeg: a SEO-nak nincsenek „univerzális” igazságai vagy valami nagy titka. Az igazság az, hogy a SEO minden fázisába bele kell fektetni a láthatóság, a kattintások, a forgalom, a tekintély, a konverziók, az eladások és a bevételek növelése érdekében.

Ajánlatot kérek!